Kodulehe tegemise hind – Millele mõelda enne kodulehe tellimist? (SEO, WordPress, turundus)

Kodulehe tegemise hind ning kodulehe tegemine üleüldiselt võib olla ettevõttele üks suur hall ala, mis tekitab palju küsimusi ning millele pole alati selgeid vastuseid. Samas võib kodulehe tellimine olla üks kasulikumaid otsuseid, mida ettevõte teha saab. Seda eriti kui leht on aegunud ning ei too erilist müüki.

Väga paljud ettevõtlusvaldkonnad on suuresti sõltuvad veebipäringutest ning üllatav on see, et siiani on ettevõtteid, kes seda enda kasuks ära ei kasuta. Samas on võimalik ka veebilehe tegemisel teha suuri vigu, mis arutult ettevõtte raha kulutavad.

Üks tihtiesinev probleem võib olla näiteks see, kui võetakse vastu kõige odavam veebilehe pakkumine, mis kahjuks võib tähendada lähiajal uue lehe loomist. Kuna sellisel juhul tehakse veebileht valmis läbi mõtlemata, võimalikult odavate vahenditega ning võimalikult kiiresti. Samas kui ettevõte soovibki, et veebileht toimiks nagu veebis olev lihtne visiitkaart, mis ei ole hea SEO-ga (ehk kliendid ei leia teid Googlest) ning mobiilivaated ja disain ei ole nii olulised, siis ka see on mõistlik ja kokkuvõttes soodsam valik.

Antud artiklis räägime läbi tähtsad aspektid, millele tasub mõelda kui plaanis on kodulehe või e-poe tegemine. Loodetavasti aitab see ära hoida pettumusi, mis võivad tekkida kui mõni punkt jääb tellimisel täpsustamata või kui otsustad valida odavaima pakkumise.

Kodulehe tegemise hind – Millele mõelda enne kodulehe tellimist (SEO, WordPress, turundus)

Sisukord

Eesmärk ning lähteülesanne kodulehe tegemisel

Veebilehe tegemine võib olla väga lihtne ning samamoodi ka lõputult keeruline. See kõik olenebki kokkuvõttes eesmärkidest, mida soovid veebilehega saavutada. Kas soovid kasvatada müügitulemusi, teha veebilehe kasutajakogemust (UX/UI) paremaks või midagi muud?

Kasulikud punktid, mida eelnevalt läbi mõelda:

  • Praeguse veebilehe ja turunduse analüüs (mis on hästi ja mis võiks olla paremini);
  • Konkurentide veebilehe ja turunduse analüüs (nt disaini ja turunduse hindamine);
  • Kliendi persoona loomine (Kes on teie tavapärane klient või kes on teie potentsiaalne klient);
  • Kodulehe eesmärkide püstitamine (SEO, turundus, mobiilivaade, UX/UI jms);
  • Disaini puudutavad küsimused (nt olemasoleva stiiliraamatu jälgimine või uue disaini loomine);
  • Veebilehe funktsionaalsus (erilahendused, integreerimised muude süsteemidega).

Need punktid aitavad veidi enne tellimist ette mõelda ning paika panna, mis on vajalik ja mis mitte.

Kui panna kodulehe tellimine paralleeli näiteks maja ehituse tellimisega, siis võib vabalt juhtuda, et asju läbi mõtlemata tellid endale maja koos tenniseväljaku ja basseiniga, aga tegelikult tennis ei meeldi ja basseini ka keegi ei kasuta. Või tellid just maja ilma basseinita ja hiljem on kulukam basseini jaoks uus projekteerimine teha.

Ehk veebilehekülje tegemise õiglane hind selgubki planeerimise tulemusel ning tasub arvestada, et mida nõudlikum on tellimus, siis seda suurem on ka töömaht ning seega ka kodulehe hind.

NB! Kui mõtled eelnevalt asjad läbi on ka kodulehe hind täpsem ning on vähem hiljem lisanduvaid ootamatuid kulusid, mis on tihti odavate pakkumiste puhul välja jäänud.  Odavamate hindade puhul on tihti varjatud kulud, mis võivad selguda hiljem kui juba oled kodulehe tegija välja valinud ning töö juba käib.

Sisu kirjutamine – Copywriter, sisuloome tellimine või kirjutad tekstid ise

Sihtgrupp – Kes on teie klient?

Väga oluline on ka ettevõtte sihtgrupi ehk kliendi määramine. Kes on teie kliendid? Millised on teie kliendi vajadused ja ootused? See tuleb väga kasuks, kui mõtlete enda jaoks oma sihtgrupi läbi.

Kas teie kliendi jaoks on veebilehe animatsioonid ja erksad värvid tähtsad või pigem eelistab ta rohkem konkreetset ja lihtsat veebilehte ning igasugune liikumine pigem tekitab segadust ja viib kliendi lehelt minema? Kas teie klient hindab detailsust või pigem kiirelt saadud infot? Kas ta hindab kvaliteeti või odavat hinda?

Kõik sellised mõtted tasub läbi käia ning selle põhjal saab palju täpsemalt disaini, sisu, funktsionaalsust ja kõike muud teha.

Sisu – Copywriter, sisuloome tellimine või kirjutad tekstid ise?

Sisuloome tellimine tuleb kasuks, kui ei soovi tekste ise kirjutada ja samas soovid minna mingis mõttes kindla peale. Kui lased heal copywriter-il tekstid kirjutada, siis võid olla kindel, et sisutekstid tulevad lisaks heale sõnastusele ka sellised, mis on hea SEO-ga ehk tekstid on kirjutatud pidades silmas, kuidas otsingumootorid nagu Google ja Bing tekste arvestavad.

Otsingumootoritele optimeeritud tekstid aitavad sinu veebilehel paremini välja tulla soovitud märksõnadega. Hea copywriter peab tekste kirjutades silmas ka turundust, kliendi persoonat ning palju muud, mis aitavad veebis paremini müüki teha.

Kui tunned, et saad sisutekstide kirjutamisega ka ise väga hästi hakkama, siis on väga hästi. Sellisel juhul saad paluda veebiarendajal või SEO spetsialistil tekstid hiljem üle käia ning teha väikesed muudatused, et tekst oleks otsingumootoritele hea struktuuriga. Teinekord ka väikesed muudatused on väga abiks.

Keelte lisamine (kodulehe tõlkimine)

Kodulehe tõlkimine on kasulik ette võtta, kui soovid oma tegevust laiendada mõnda teise riiki või kui tead, et osa potentsiaalsetest klientidest ei leia teed sinuni läbi veebi, kuna ei saa näiteks eesti keelest aru.

Samas tuleb mõelda ka selle peale, et keelte lisamine veebilehele on päris kulukas, kui arvestada, et enamasti sellega kaasneb tõlkimise kulu ning veebiarenduse kulu. Mida mahukam leht, seda suurem on ka kulu, mis lisandub iga keele kohta.

Seega tasub valida keeled, mis investeeringu ära tasuvad. Keeli saab tulevikus alati juurde lisada ning teinekord ei olegi mõtet esimeses etapis lisada 5 keelt vaid keskenduda nendele keeltele, millised kõige tähtsamad on. Kui soovid olemasolevale veebilehel lisada tõlkeid, siis uuri meie teenuse kohta siit: kodulehe tõlkimine.

Kodulehe disain – Milline võiks veebileht välja näha?

Kodulehe disain on sinu ettevõtte nägu. Kõik, mida veebis kuvatakse on nähtav teile, teie klientidele, teie praegustele ja tulevastele töötajatele. Veebidisaini puhul tasub arvestada, et see võiks toimida ka mobiilivaates, kuna aina enam inimesi külastab veebi just nii kuidas talle mugav on ning selleks on aina enam telefon.

Disainis on tähtis silmas pidada, et koduleht oleks lihtne ja mugav kasutada, disain oleks ühtne kõikidel lehtedel, värvid ja kirjastiilid on läbimõeldud jpm. Veebidisain on kunst ning mida ekstreemsemaks minna, seda rohkem see, kas meeldib või ei meeldi inimesele. Enamasti kõige lihtsam on valida minimalistlik disain, mis sobib kõigile. Aga heas mõttes eristumine ei ole ka kunagi halb mõte.

Tehnilised lahendused – Kas veebileht vajab erilahendusi?

Kodulehe tegemine vajab eelnevalt läbi mõtlemist ka tehnilise poole pealt. Milliseid tehnilisi lahendusi soovite kasutada?

Tavaliselt on WordPressis loodud veebileht täiesti piisav, aga eelnevalt tasub ikkagi aru saada, kas veebileht vajab lisaks erilahendusi. Mida keerulisemad erilahendused on plaanis, seda rohkem tasub kaaluda WordPressist või mõnest muust platvormist võimekamaid lahendusi. Kuid väga paljudel juhtudel on WordPressis kodulehe tegemine ideaalne variant, kuna see võimaldab teil endal (või mõnel töötajal) teha veebilehel lihtsamaid sisulisi muudatusi programmeerimist oskamata.

Küsimused, millele mõelda:

  • Millist platvormi/tehnilist lahendust soovite kasutada? (WordPress, Woocommerce, Magento, Webflow või midagi muud?)
  • Kas veebilehel on lisaks info kuvamisele ja päringuvormile veel funktsioone? (e-pood, laenukalkulaator, kuulutuste portaal vms)
  • Kas soovite, et saaksite sisu muuta ka ise või pigem otsite partnerit, kes veebilehe hoolduse ja edasiarenduse enda peale võtab?
  • Kas peate tähtsaks kodulehe laadimiskiirust ja turvalisust? Või sobib ka keskpärane tulemus?

SEO – Milliste märksõnadega võiks veebileht otsingutes välja tulla?

Kahtlemata on veebilehe SEO selline töö, mille tulemusi ei näe koheselt ning seda tuleb võtta pigem kui järjepidevat tööd. Töö maht sõltub täielikult konkurentsist.

Kui konkurendid ei näe SEO-ga vaeva, siis on kõvasti lihtsam saavutada Google otsingutes hea tulemus. Kui aga plaanid SEO-d teha valdkonnas, kus konkurendid on juba aastaid suuri eelarveid kulutanud veebilehe SEO optimeerimisele, siis on palju keerulisem saavutada head tulemust ning teinekord on siis isegi kasulikum kaaluda Google või Facebook-i tasulisi reklaame, kus võimalik koheselt saada liiklust lehele.

Samas jällegi orgaaniline Google-s välja tulemine (SEO abil) võimaldab ühel hetkel raha maksmata saada päringuid. Ehk siin on palju mõtlemisainet enne veebilehe tellimist…

Telli oma kodulehele SEO audit.

Enamus juhtudel on ettevõttel kasulik panna enda kasuks tööle nii SEO kui tasulised Google ja Facebook reklaamid, millest räägime järgmises punktis.

Kodulehe turundus (Google Ads, Facebook reklaamid)

Kodulehe turundus on samuti väga tähtis osa pärast veebilehe valmimist. Digiturundus aitab jõuda veebilehega soovitud klientideni ning seda juba esimesest päevast, kui võrrelda SEO-ga, mis vajab rohkem aega, et sellest kasu saada.

Kuna turundust saab teha väga laialt, siis ka siin on mõistlik leida enda kliendi persoonat puudutav turunduskanal. Enamasti veebilehele kõige paremini toimivad turunduskanalid on tasulised PPC (Pay Per Click – Maksad iga külastuse eest) reklaamid nagu Google Adwords  otsingureklaamid ning sotsiaalmeedia reklaamid. Siin ei ole kokkuvõttes õigeid ega valesid vastuseid ning tuleb lähtuda täpselt sinu kliendist.

Mõelge läbi, kuidas olete varasemalt oma ettevõtet turundanud. Mis on toiminud, mis mitte? Kuidas teevad teie konkurendid reklaame?

Kodulehe tegemise hind (900€, 2000€ või rohkem)

Lihtsas maailmas võiksid kõik kodulehed maksta 500€ olenemata sellest, mis on lehe tegemise maht, aga kahjuks nii lihtne see ei ole. Nii nagu autol ja autol on vahe on ka veebilehel väga palju erinevaid faktoreid, mis hinda mõjutavad.

Kokkuvõttes kõik koondub sellele kui kaua aega kulub kodulehe tegemisele. Samuti on vaja kodulehele tellida serverimajutus ning domeen. Kui soovid esimest aastat soodsamat serveritasu, siis siin on õpetus ja sooduskood selleks: Veebimajutuse promokood odavama kodulehe majutuse jaoks

Vahel tuleb kasuks, kui annate veebiarendajale või agentuurile kohe mõista, et teie eelarve on näiteks 900€, 2000€ või 9000€ ning paluda teha vastav pakkumine sellele oma nõudmiste pealt. See võib tähendada, et midagi jääb esialgu välja või hoopis oskab veebilehe tegija teha vastavalt sellele veel parema pakkumise, mida enne ei oleks julgenud pakkuda, kuna kokkuvõttes ju “odavam hind võidab”. Kui esialgu ongi ettevõtte eelarve piiritletud näiteks 900 euroga, siis on võimalik teha konkreetne plaan, et esimeses etapis luuakse lihtne veebileht koos kokkulepitud lisadega ning näiteks aasta pärast tehakse edasiarendusi uue eelarve põhjal.

Kodulehe tegemise hinda peaks võtma kui investeeringut, mitte kulu. See on teada, et paremini läbi mõeldud veebileht toob rohkem päringuid ning seega ka rohkem tulu.

Näide:

Oletame, et veebilehte külastab kuu jooksul 500 külastajat. Sul on teenus, mida müüd veebilehel 300€ hinnaga. Eeldame, et 500 külastaja pealt tuleb hästi läbimõeldud veebilehega 20 päringut ning kehvaga 8. See on tagasihoidlik näide.

Üldjuhul iga päring ei tähenda lõpuks müüki, seega arvestame et iga neljas päring läheb päriselt tööks. Sellise valemi järgi teeniksite hea veebiga kuus 1500€ ning kehvaga 600€. Aastas tähendaks see 18000€ versus 7200€ ehk 10800€ vähem.

Loomulikult tegu on hüpoteetilise näitega, aga tõstatab ikkagi küsimuse. Kas veebilehe või veebipoe tegemisel üleliigne kokkuhoid on mõistlik või tasub investeeringuna see ikkagi ära? Kokkuvõttes olenevalt teenusest tekib ka korduvtellimise efekt ning kui teed oma tööd hästi, soovitavad kliendid teenust ka sõpradele edasi ja lumepall hakkab veerema. Seega mõtle läbi, kas saamata jäänud tulu on veebitegemisel kokkuhoidu väärt. Või kui veebilehe tegemine on tõesti ainult kulu, siis miks seda kulu üldse vaja?

Loodetavasti oli sellest postitusest abi. Kui tekib küsimusi või soovid mõnda teemat täpsemalt arutada, siis võta meiega ühendust.