Kodulehe tegemine: SEO optimeerimise TOP 6 viga, mis parandaksid tulemusi
Puhtalt kodulehe tegemine ei ole enam ainus asi, mis teeb veebilehest toimiva müügimehe. Tänapäeval on väga tähtis otsingumootorites välja tulemine ning seetõttu on vajalik SEO (Search engine optimization) ehk otsingumootoritele optimeerimine.
Kui vajad täpsemat abi, siis siin on meie SEO teenus.
Pildid on liiga suured
Üks tihedamaid probleeme on liiga mahukad pildid. Raske on leida tasakaalu kvaliteetsel ja väikse mahuga pildil. See on aga väga tähtis ning iga lehe puhul tuleks vaadata, kas pilti annaks ilma kvaliteeti kaotamata väiksemaks teha. Kui ei ole kujundusprogrammiga varasemaid kogemusi, siis selleks on olemas hea tööriist TinyPng . Ideaalis võiks pildi maht lõpuks olla alla 100kb. Suuremate piltide puhul võib teha väikseid järelandmisi, kui pilt vajab suuremaid mõõtmeid. Kui aga pilt on näiteks 4500×4500 mõõdus, aga ei ole vaja kuvada nii suurt pilti, siis tee see väiksemaks.
Kodulehe kiirus võib paraneda tohutult, kui viid lehel olevad pildid optimaalsesse suurusesse.
Kasutad liialt animatsioone või efekte
See on teada, et maailma kõige kiirem leht on valge puhas veebileht ja täiesti hulluks ei maksa minna lehe kiirust taga ajades. Küll aga tasub lehel olevad animatsioonid ja liikumised kriitilise pilguga üle vaadata. Mida vähem on animatsioone, seda kiirem on leht, seega iga efekti puhul tasub kaaluda, et kui see otseselt ei anna sõnumile või üldpildile midagi juurde, siis äkki tasub see maha võtta. Selle tulemusel saad omale jälle veidi kiirema lehe, mis omakorda tõstab ka Google’i silmis lehe väärtust.
Näiteks üks kliendi leht, millel kaotasime kõik animatsioonid ja efektid ära ning tulemuseks on kiirelt laadiv leht Fun and Lames. Lehele sai tehtud muidugi lisaks palju muud, et SEO oleks viimase peal.
Vale tag pealkirjal
Lehe põhiline sõnum võiks alati olla H1 tagide vahel. See annab otsingumootoritele teada, mis on antud lehe põhiline sõnum. Väga tähtis on, et lehel oleks ainult üks kord H1 kasutuses. Alampealkirjade jaoks kasuta vastavalt H2 markeeringut ning kui alampealkirjad peaksid veel hargnema, siis kasuta vastavalt H3 kuni H5 tag-i.
Soovitatav on vaadata oma lehed üle ning parandada kõik pealkirjad ära, et otsingumootorid saaksid aru lehe sisust. Kindlasti kasuta pealkirjades ka tähtsaid märksõnu, millega soovid Google´is välja tulla.
Leht on liiga mahukas
Üks väga hea tööriist on GTmetrix. Sellega on tasuta võimalik vaadata, kui kiirelt veebileht laeb ning leida võimalusi, kuidas lehte kiiremaks teha. Selles artiklis räägime lihtsamatest probleemidest ning kui nendest jääb väheseks, siis võta meiega ühendust siit ja saame aidata täpsemate probleemidega.
Siselinkide kasutamine
Kodulehel on palju sisu ning selles orienteerumine võib muutuda keeruliseks. Seepärast on hea kasutada siselinke (internal links) oma veebilehe sisus. Linkidega saad klienti juhatada edasi järgmisele lehele, kus millestki täpsemalt räägitakse või kuhu soovid klienti edasi suunata.
Üks VÄGA tähtis põhjus, miks linke kasutada on ka see, et Google saab tänu linkidele aru, mis teemad on üksteisega seotud ning kui tähtis on leht. Kui lehele viitab palju linke, siis Google saab aru, et tegemist on kasutajate jaoks tähtsa lehega ning positsioneerib otsingutes ka vastavalt kõrgemal positsioonil neid lehti, kus lisaks teistele SEO seadistustele on ka lehel palju viitavaid linke.
Leheväliste linkide kasutamine
Sarnaselt eelmisele punktile on SEO puhul tähtis ka leheväliste linkide (outbound links) kasutamine. Otsingumootorite silmis on hea sisu see, kus on ka väliseid viiteid näiteks allikale. Väliste linkide puhul kasuta lingi HTML koodis kindlasti target=”_blank” markeeringut , et link avaneks uues brauseri aknas ja sinu leht jääks avatuks. Vastasel juhul viid kliendi oma lehelt välja.
Näiteks:
Vahel on sobiva välise lingi leidmine keeruline ning tuleb olla veidi loovam. Tõenäoliselt ei soovi sa viidata konkurendi lehele, kuid tasub proovida näiteks teemakohast Vikipeedia artiklit, viiteid koostööpartneritele või näiteks regulatsioonidele/seadustele.
Hea URL-i ehk lehekülje aadressi valimine
Lehekülje aadress ehk URL on otsingumootorite silmis täiesti eraldi optimeeritav ühik. Väga tihti on kasutusel URL-id, mis kuidagi ei kirjelda veebilehe sisu ning see on väga suur viga.
URL-i valimise reeglid:
Kui näiteks müüme veebilehel kontoritooli „Delta“, siis halvaks näiteks on:
www.moobel129.ee/2020/posts/?p=8829914
hea näide:
www.moobel.ee/tooted/kontoritool-delta
NB! Linkide muutmisel suuna kindlasti vanalt aadressilt liiklus uuele aadressile, et ei kaotaks vana lehe tulemust.
Loodame, et sellest artiklist on olnud abi, kuid arusaadavalt on SEO maailm lai ning lõputu. SEO puhul on esialgu alati palju tööd vaja teha, kuid selle suureks plussiks on see, et tulemused on püsivad ning ühel hetkel hakkab see orgaaniliselt veebilehele liiklust tooma ilma reklaamide eest maksmata. Mida vähem konkurentsis kodulehe optimeerimise peale mõeldakse, seda lihtsamalt on võimalik Google’is esile tulla. Kui aga sinu konkurent on samuti tubli SEO jälgija, tuleb sellega pidevalt tegeleda.
Kui vajad abi SEO seadistamisega, siis kirjuta meile ning leiame koos võimalusi, kuidas Google’is paremini esile tulla.